maanantai 17. maaliskuuta 2008

Ansan viikko kipeänä

Olin kipeänä alkuviikon ja loppuviikon hieman puolikuntoisena. Opittuani edellisen viikon mokasta eli liian aikaisin liikkumaan lähdöstä, en ole tällä viikolla liikkunut lainkaan. Syömisiäni olen kontrolloinut kohtuullisen hyvin, mutta olen taas syönyt sen verran, ettei ole nälkä. Paino ei ole liikkunut suuntaan eikä toiseen.
Tuntuu, että minulla on taas raudan puutetta. Olo on tosi vetämätön. Viimevuosina olen saanut melko helposti anemiaa. Syön rautakuurin ja arvot pysyvät ylhäällä kuukauden tai vähän yli ja sitten laskevat taas. Tavallisesti syömällä ne eivät pysy ylhäällä. Ole yrittänyt kiinnittää huomiota raudan saantiin ruoasta ja sen imeytymistä parantaviin tekijöihin, kuten C-vitamiinin saantiin samalla aterialla. Onko mitään hyviä vinkkejä?
Mutta huomenna lähden reiluksi viikoksi reissuun. Siellä tulee ainakin käveltyä runsaasti ja yritän myös syödä kohtuudella. Rautalisää taidan kyllä vielä käydä ostamassa mukaan. Ensi viikon maanantain punnitus jää reissun takia väliin, mutta palaan asiaan heti kotiuduttuani.

1 kommentti:

Veget puntarilla kirjoitti...

tarkistuttanut B12-vitamiinivarastosi? Sehän saattaa aiheuttaa myös anemiaa. Tai oeltko ylipäänsä pyytänyt laajempaa verenkuvaa? Kannattaa tarkistuttaa joka tapauksessa.

Ja ihan huippua reissua! Me ei reissata, mutta mulla on lähes koko pääsiäinen vapaata duunista ja muista hommeleista:) Aion liikkua paljon!

- Rauha