tiistai 15. tammikuuta 2008

Ansan paino ei vaan putoa

Paino ei putoa, ei ollenkaan. Jotain tässä nyt teen väärin. Olen jättänyt kaikki herkut pois, olen ollut napostelematta, olen yrittänyt syödä kohtuullisia annoksia ja olen liikkunutkin 3 kertaa viikossa. Niin ja ruoka on mielestäni suhteellisen vähärasvaista. Pannulle laitan öljyä n. 2 rkl, mutta kerralla teen vähintään 4 annosta. 14% kaurakermaa olen kahden viikon aikana laittanut 2 ruokaan yhteensä yhden purkillisen. Ja useasti olen leipäni syönyt ilman margariinia. Käyttämässäni margariinissa on rasvaa 40 %.

Ehkä pitäisi liikkua enemmän, pienentää annoskokoja ja vähentää rasvaa vieläkin.

Tällä viikolla olen ollut antibioottikuurilla. Lääke otetaan 8 tunnun välein, mutta ennen ja jälkeen lääkkeen ottamisen pitää olla 2 tuntia syömättä. Tasainen ruokarytmi on siis ollut unholassa. Kuuri loppuu huomenaamulla ja sitten yritän palata syömään säännöllisesti. Ehkä kauhea nälkä 4 tunnin odotuksen jälkeen on johtanut syömään liikaa kerralla. Kokeilen näillä eväillä vielä viikon, mutta sitten jos ei vieläkään ole minkäänlaisia tuloksia havaittavissa, niin ryhdyn pitämään ruokapäiväkirjaa.

Jotain positiivista on sentään tapahtunut. Olen muutaman päivän elänyt ilman makeanhimoa. Ensimmäinen viikko oli tuskainen. Kaikki illat ajattelin makeita herkkuja tahtomattani ja koetin keksiä korvikkeita. Kokeilin bloggaamaani pirtelöä ja porkkana sekä kurkkutikkuja soijajugurttidipillä. Epätoivoista? Toisen viikon puolivälissä himo katosi.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ansa, en nyt halua mitenkään lannistaa, mutta. Oma kokemukseni on se, että kun BMI on normaalipainossa (alle 25), niin laihtuminen vaatii ainakin hetkittäin nälän tunteen sietämistä, valitettavasti. Alku on pahinta.

Anonyymi kirjoitti...

Jansku: voi ei. Tai kai mä olen ton jo tiedostanut, mutta elättelen toivetta muusta vielä tämän viikon. Ensi viikolla sitten on karsittava enemmän syömistä.